OMT 100K: Τα Κομβικά Σημεία του Αγώνα (Κείμενο & Βίντεο) Κύριο

Από 27 Ιουν 2013

Στη διαδρομή ενός αγώνα μέσα στα βουνά, τη μεγαλύτερη αξία έχει η σαφήνεια της πληροφόρησης σε κομβικά σημεία, σε διασταυρώσεις δηλαδή κυρίως, όπου ο αθλητής βρίσκεται συνήθως μπροστά σε διλήμματα. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για κάποια σημεία της διαδρομής τα οποία είναι μεγάλης σημασίας για την πορεία του μέσα στον αγώνα ή παρουσιάζουν ξεχωριστό ενδιαφέρον. Αν και οι διοργανωτές των αγώνων φροντίζουν να σηματοδοτήσουν κατάλληλα αυτά τα σημεία, πάντα είναι χρήσιμο να μπορεί κανείς να έχει μια «εικόνα» μέσα από περιγραφές, ώστε να είναι έτοιμος να πάρει τη σωστή απόφαση και να συνεχίσει να ακολουθεί σωστή πορεία, ή να μετρήσει επακριβώς τις δυνάμεις του για την συνέχεια της διαδρομής. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι το χτίσιμο του «σεναρίου» του αγώνα στο μυαλό του αθλητή κατά την διάρκεια της προετοιμασίας παίζει και αυτό σημαντικό ρόλο, ώστε να υπολογίσει σωστά κάθε παράμετρο της διαδρομής του σε αυτόν.

Το παρακάτω κείμενο είναι ένα δυναμικό κείμενο, το οποίο θα εξελίσσεται και θα εμπλουτίζεται συνεχώς από νέα σημεία (με περιγραφή και βίντεο) κατά το διάστημα που απομένει μέχρι τον φετινό αγώνα αλλά και στην συνέχεια κατά την διάρκεια της χρονιάς, ώστε να καταλήξει κάποια στιγμή να αποτελεί έναν χρήσιμο οδηγό για τον κάθε αθλητή που θα θέλει να «αναμετρηθεί» με την διαδρομή του Mythical. Αναφέρεται με όσο το δυνατόν πιο κατανοητό τρόπο στην περιγραφή των πιο κομβικών σημείων της διαδρομής, και ελπίζουμε να βοηθήσει όσο γίνεται περισσότερο τους αθλητές του Olympus Mythical Trail 100K

1> ΟΡΛΙΑΣ : Κ-9 (για 1000 μέτρα) > Ανηφορίζοντας, το μονοπάτι τέμνει κάθετα χωματόδρομο και συνεχίζει απέναντι στον ανήφορο. Το ακολουθείς και σε 100 μέτρα το μονοπάτι τέμνει για δεύτερη φορά το δρόμο. Και πάλι ακολουθείς το μονοπάτι στην απέναντι πλευρά στον ανήφορο. Άλλα 300 μέτρα και το μονοπάτι βγαίνει σε στροφή-φουρκέτα. Ακολουθείς το δρόμο στην ανηφορική, δεξιά κατεύθυνσή του. Ακόμα 300 μέτρα πάνω στο δρόμο και φτάνεις στο Καταφύγιο της Κορομηλιάς, όπου βρίσκεται ο πρώτος σταθμός τροφοδοσίας του αγώνα.

2> ΠΕΤΡΟΣΤΡΟΥΓΚΑ : Κ-15 (για 300 μέτρα) > Βγαίνοντας σε ανοιχτό λιβάδι, ακούς σκυλιά να γαβγίζουν μες στο σκοτάδι μπροστά σου, αφού εκεί μπροστά βρίσκεται στάνη. Μη φοβηθείς ωστόσο, τα σκυλιά είναι εξοικειωμένα με τους πεζοπόρους και δεν θα σε πειράξουν! Περπατάς σε ήπια χορταριασμένη ανηφόρα, σχεδόν χωρίς μονοπάτι, μέχρι που πέφτεις κάθετα σε μεγάλο μονοπάτι, αυτό που οδηγεί στο Οροπέδιο. Στρίβεις προς την αντίθετη κατεύθυνση (αριστερά) από εκείνη που οδηγεί προς τη συνέχεια του αγώνα. Αυτή είναι παράκαμψη λίγων δεκάδων μέτρων για να φτάσεις στο καταφύγιο της Πετρόστρουγκας, όπου βρίσκεται ο δεύτερος σταθμός υποστήριξης. Τελειώνοντας από το σταθμό, κάνεις μεταβολή και γυρίζεις πάλι προς τον ανήφορο, ακολουθώντας συνεχώς πλέον το κεντρικό μονοπάτι, με κατεύθυνση προς το Οροπέδιο των Μουσών.

3> ΧΟΝΤΡΟΜΕΣΟΡΡΑΧΙ : Κ-24 (για 20 μέτρα) > Όπως κατηφορίζεις το μονοπάτι στα Ζωνάρια, με την απότομη πλαγιά να χάσκει στα αριστερά μου στο κενό, κάποια στιγμή και μετά από μερικά καγκέλια (ζιγκ-ζαγκ) του μονοπατιού, συναντάς κάθετα άλλο μονοπάτι, κεντρικότερο και ομαλότερο. Εδώ στρίβεις δεξιά, προς τον ανήφορο του κεντρικού αυτού μονοπατιού! Στο ξεκίνημά του έχει μικρή κλίση, που στη συνέχεια γίνεται ένας ανηλεής απότομος ανήφορος που μετά από ένα χιλιόμετρο κόβει κλίση και σε ένα ακόμα, επίπεδο σχεδόν, οδηγεί στο Σκολιό.

4> ΧΑΡΒΑΛΟΒΡΥΣΗ : Κ-42 (για 20 μέτρα) > Η μεγάλη κατηφόρα από το διάσελο της Μεταμόρφωσης, γίνεται ένα ομαλό καλογραμμένο μονοπάτι προς το τέλος, που σβήνει σ ένα μικρό κυκλικό λιβάδι-μπαλκόνι. Βγαίνοντας εδώ, στρίβω αριστερά και από ένα ασήμαντο κατσικόδρομο κατηφορίζεις για 100 μέτρα, μέχρι να βγεις σε χωματόδρομο, τον οποίο ακολουθείς  προς την αριστερή του κατεύθυνση.

5> ΜΠΙΧΤΕΣΙ : Κ-45 (για 700 μέτρα) > Προσπερνάς στα αριστερά σου, πάνω σε χωματόδρομο, βρύση με ποτίστρα και πολύ κρύο, πόσιμο νερό και στα 50 μέτρα μετά βγαίνεις σε τρίστρατο! Ακολουθείς τον μεσαίο δρόμο (ευθεία) που είναι και ο μόνος που λίγο πιο πέρα μπαίνει μες στα έλατα και στη σκιά τους. Χαρακτηριστικό αυτού του δρόμου, ότι είναι χορταριασμένος! Στα 500 μέτρα πιο πέρα, κινούμενος ελαφρά κατηφορικά, βλέποντας και τη σχετική σηματοδότηση του αγώνα, φεύγεις αριστερά στη ρηχή χορταριασμένη ρεματιά και σε ελάχιστα μέτρα περνάς ανηφορικά απέναντι, βγαίνεις σε άλλο, κεντρικότερο δρόμο και αμέσως στρίβεις αριστερά πίσω και σε διασταύρωση-διχάλα στα 10 μέτρα φεύγεις στο δεξί παρακλάδι της, αυτό που λίγο μετά παίρνει σταδιακά έναν γλυκό, ανεπαίσθητο ανήφορο.

6> ΜΕΓΑ-ΠΛΑΪ : Κ-50 (για 30 μέτρα) > Ο δρόμος που από ώρα κινείται πάνω του γίνεται όλο και πιο δύσβατος για αυτοκίνητο και μάλιστα αρχίζει να έχει και βλάστηση στη μέση του, σημάδι ότι δεν περνά πλέον από εκεί όχημα αλλά μόνο πεζοί. Στην έξοδο μιας δεξιάς κατηφορικής φουρκέτας, υπάρχουν έντονα σημάδια (μπογιές) στα αριστερά, που κατευθύνουν τον πεζοπόρο έξω απ το δρόμο, στην κατηφόρα, όπου και έχουν στοιβαχτεί σωρός οι πέτρες όταν η μπουλντόζα κάποτε έσκαβε εδώ την πλαγιά. Με προσοχή κατεβαίνεις, περπατώντας πέτρα-πέτρα για 10 μέτρα και γρήγορα σχηματίζεται μονοπάτι, που 4 χιλιόμετρα πιο πέρα θα σε βγάλει στο Καταφύγιο του ΣΕΟ Λεπτοκαρυάς, στην τοποθεσία Πηγάδια, όπου και σταθμός υποστήριξης του αγώνα.

7> ΑΗΓΙΑΝΝΗ ΤΟ ΤΡΟΧΑΛΟ : Κ65 (για 300 μέτρα) > Βρίσκεσαι πάνω σε χωματόδρομο. Έχεις ήδη διανύσει πάνω του περισσότερα από 2 χιλιόμετρα αφότου βγήκες από μονοπάτι και η ανηφόρα που είχε ο δρόμος αυτός για τα τελευταία 500 μέτρα μειώνεται ενώ τα δέντρα αραιώνουν τριγύρω και μπροστά σου μακριά φαίνεται πλέον η ακτή της Πιερίας στη θάλασσα, σε μια πανοραμική εναέρια θέα! Ο δρόμος γίνεται εντελώς επίπεδος και ξαφνικά στρίβει 90 μοίρες αριστερά, μπαίνοντας σε βλάστηση πεύκου ενώ ταυτόχρονα αρχίζει να κατηφορίζει. Σ αυτήν ακριβώς τη στροφή, φεύγεις απ το δρόμο στα δεξιά του, όπου ξεκινά πολύ απότομο κατηφορικό μονοπάτι. Προσπερνάς στα πρώτα μέτρα χτιστό φρεάτιο, απ όπου ακούγεται ήχος νερού που κυλά με ορμή. Σε άλλα 20 μέτρα το μονοπάτι στρίβει αριστερά και γίνεται ομαλό και εντελώς επίπεδο, ανάμεσα σε πυκνή βλάστηση δέντρων. Μετά από 300 μέτρα, το μονοπάτι βγαίνει σε ξέφωτο. Εκεί, στη δεξιά πλευρά σου, ανάμεσα στα πουρνάρια, ξεκινά κατηφορικά ένα δευτερεύον μονοπάτι, που δείχνει να χάνεται λίγο πιο κάτω, ανάμεσα στην πυκνή θαμνώδη βλάστηση. Στρίβεις λοιπόν δεξιά και το ακολουθείς με πολύ προσοχή! Σε ένα χιλιόμετρο και κάτι, αυτό το απότομο και δύσκολο μονοπάτι θα σε οδηγήσει στο σταθμό του Αγιάννη.

8> ΑΗΓΙΑΝΝΗΣ έως ΝΤΕΛΗ : Κ-66 (για 1500 μέτρα) > Στον εξοχικό χώρο του Αγιάννη, μικρό πλακόστρωτο μονοπάτι οδηγεί στην έξοδο του πάρκου, όπου βρίσκεται το ασφαλτοστρωμένο πάρκινγκ. Προχωράς περίπου 30-40 μέτρα και στρέφεσαι απότομα (90 μοίρες) αριστερά, βγαίνοντας απ το πάρκινγκ με υπερβολικά ανηφορικό μονοπάτι, ανάμεσα σε μεγάλα έλατα. Το μονοπάτι σύντομα εξομαλύνεται κάπως, ως προς την κλίση του και σταδιακά, ακόμα περισσότερο. Σε ένα χιλιόμετρο περίπου, το μονοπάτι συμβάλει σε άλλο. Εκεί, 10 μόλις μέτρα (!) μετά τη συμβολή στρίβεις δεξιά, ακολουθώντας το δικό σου ίχνος και σε ακόμα 100 μέτρα βγαίνεις σε χωματόδρομο. Τον ακολουθείς στον ανήφορό του (αριστερά) και μετά από 600 μέτρα θα βρεις το ξεκίνημα μονοπατιού στη δεξιά άκρη του δρόμου. Είναι το μονοπάτι που οδηγεί στο Λιβαδάκι και πρέπει να το ακολουθήσεις, αφήνοντας πια το δρόμο. Η επόμενη φορά που θα ξαναβρεθείς σε δρόμο, είναι 16 χιλιόμετρα αργότερα, στα Πριόνια!

ΑΗΓΙΑΝΝΗΣ έως ΝΤΕΛΗ (Α Μέρος)

ΑΗΓΙΑΝΝΗΣ έως ΝΤΕΛΗ (Β Μέρος)

9> ΑΓΙΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ : Κ-97 (για 300 μέτρα) > Το μονοπάτι που κατηφορίζει για πολλή ώρα απ τη Γκόλνα προς το Λιτόχωρο, φτάνει ξαφνικά μπροστά στη σιδερόπορτα μιας μεγάλης αυλής, με ένα κτίσμα στο βάθος. Είναι ο ξενώνας «Φακή». Φεύγεις φυσικά προς την αντίθετη κατεύθυνση (δεξιά), κατηφορίζοντας ένα χωματόδρομο για 50 μέτρα μόνο. Στο σημείο που είναι παρατημένες 2-3 μεγάλες τσιμεντοσωλήνες, στα αριστερά του δρόμου, τον αφήνεις και μπαίνεις σε κατηφορικό μονοπάτι ανάμεσα σε πουρνάρια. Μετά από 100 μέτρα βγαίνεις σε ασφαλτόδρομο. Μπαίνεις στο κατηφορικό του τμήμα αλλά μόνο για 30 μέτρα, για να ξαναβγείς απ αυτόν στα αριστερά, όπου ξεκινά και βγαίνεις στα αριστερά, όπου ανάμεσα στα δέντρα ξεκινά κατηφορικό μονοπάτι.

10> ΜΥΛΟΙ : Κ-98 (για 300 μέτρα) > Η διαδρομή βγαίνει πάνω σε εντελώς επίπεδο μονοπάτι, που σχηματίζουν τσιμεντόπλακες πάνω από αυλάκι που μεταφέρει νερό για την ύδρευση του Λιτοχώρου. Αυτό το μονοπάτι έχει μήκος περίπου 150 μέτρα. Αμέσως μετά, κατηφορίζεις από σκαλιά και βγαίνεις σε φαρδύ μονοπάτι ανάμεσα σε πουρνάρια για μόλις 20 μέτρα. Αμέσως μετά, ανοίγεται πλάτωμα, που στην εσωτερική του πλευρά έχει ξύλινο κτίσμα (από κορμούς). Εδώ ακριβώς, ένα υποτυπώδες μονοπάτι κάνει βουτιά στον κατήφορο της πλαγιάς. Χρειάζεται να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός λόγω της μεγάλης κλίσης του εδάφους. Σε 100 μέτρα από το πλάτωμα, το απότομο μονοπάτι φτάνει στην κοίτη του Ενιπέα, που συνήθως αυτή την εποχή έχει μικρή ροή. Περνάς στην απέναντι όχθη, ακολουθώντας και τη σηματοδότηση και μπαίνεις σε καλογραμμένο μονοπάτι που σε ένα ακόμα χιλιόμετρο από εκεί οδηγεί στον τερματισμό.

Λάζαρος Ρήγος

Επιμέλεια άρθρου: Δημήτρης Τρουπής

Photo ©: Vasilis P (vitas delta pi)

Κάμερα: Ηλέκτρα Ρήγου

Λάζαρος Ρήγος

Γεννήθηκε στην Τήνο το 1961 και ζει στο Λιτόχωρο του Ολύμπου από το 2008. Ίδρυσε το Adventure Zone το 2001, μετά από σκέψεις για δημιουργία ενός ελληνικού portal για τα σπορ περιπέτειας. Δημιούργησε αγώνες ορεινού τρεξίματος, όπως Olympus Marathon (2004), Virgin Forest Trail (2007), Χειμωνιάτικος Ενιπέας (2006), Rodopi Ultra Trail (2009), Olympus Mythical Trail (2012). Στο ενεργητικό του αρκετές συμμετοχές σε αγώνες, όπως και μικρές αποστολές ultra διασχίσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό

www.advendure.com

ΕΠΟΜΕΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

Latest Tweets

Η @courtdauwalter ξεκίνησε την προσπάθεια της για FKT στο περίφημο Colorado Trail: https://t.co/SeIqvFnBuf https://t.co/kXG99H3j4y
Ο Λ. Παρασκευάς και ο Λ. Πρατίλας σε μια αποκλειστική συνέντευξη για το Φθινοπωρινό και πολύ ενδιαφέρον μπουκέτο αγ… https://t.co/pA02LKnLWr
@GregoryPacks - Citro 30L, αναλυτική δοκιμή και παρουσίαση στο @Advendure_Net : https://t.co/GW95UEVAsD https://t.co/fJ5JODDZTj
Follow Advendure on Twitter

Post Gallery

Η Courtney Dauwalter ξεκίνησε την προσπάθεια της για FKT στο περίφημο Colorado Trail!

Ο Λ. Παρασκευάς και ο Λ. Πρατίλας σε μια αποκλειστική συνέντευξη για το Φθινοπωρινό και πολύ ενδιαφέρον μπουκέτο αγώνων του Tihio Race 2020!

ITRA Infographic 2013 - 2019

GREGORY Packs - Citro 30L

Φορητή ενέργεια από την Nitecore: Power Stations NPS600 & NPS200 και ηλιακό πάνελ SFP100!

DYNAFIT Alpine Running Vest & Transalper Dynastretch Vest

ITRA - COVID-19: Προτεινόμενες οδηγίες προς διοργανωτές αγώνων

Hoka Speedgoat 4: Εξαιρετικό εργαλείο για ultra-trail και μεγάλα τρεξίματα σε τεχνικά μονοπάτια!

Η Άνδρος ... αλλιώς!

Ξεκινάει το Nisos Crete - Lizard Ultra Tour 2020, το νέο εγχείρημα του Δ. Δημητρίου!

Salomon Supercross, ένα άξιο μέλος της "Cross" οικογένειας

Διάσχιση της Ορεινής Ελλάδας ενάντια στην αιολική καταστροφή των ελληνικών βουνών!