Αρχική>Άρθρα>Αγωνίζομαι>Θεωρία>Αγώνες Βουνού: Ποσότητα ή Ποιότητα;


Αγώνες Βουνού: Ποσότητα ή Ποιότητα;

Οι αγώνες ορεινού τρεξίματος έχουν αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια, Δεν θα αναφέρουμε αριθμούς καθώς το κύριο ενδιαφέρον μας δεν είναι το ποσοτικό κομμάτι αλλά το ποιοτικό κομμάτι. Ο υψηλός, σχετικά, ηλικιακός μέσος όρος των συμμετεχόντων, θεωρούμε ότι οδηγεί στην αναζήτηση ποιοτικών χαρακτηριστικών από τους αθλητές. Η άυξηση των αγώνων θα οδηγήσει αργά ή γρήγορα σε αναζήτηση από την πλευρά των αγωνιζώμενων, των πιο καλά οργανωμένων αγώνων, των ποιοτικών αγώνων. Θεωρούμε πολύ πιθανό ότι ο αριθμός των αγώνων θα μειωθεί αλλά αυτό θα συμβεί ακριβώς διότι κάποιοι αγώνες δεν θα έχουν πλέον αρκετές συμμετοχές καθώς το προϊόν τους θα παραμείνει χαμηλής ποιότητας κάτι που οδηγεί σε μειωμένο ενδιαφέρον.

Ίσως ακούγεται άσχημα, μα πραγματικά μιλάμε για προϊόντα. Πληρώνουμε για αυτούς τους αγώνες, έχουμε παροχές ενώ υπάρχουν εταιρίες που χορηγούν τα προϊόντα τους, τα προσφέρουν, τα κληρώνουν ή απλά ενημερώνουν τους αθλητές για αυτά. Η αναζήτηση των ποιοτικών αγώνων θα συσχετιστεί άμεσα και με τη συμμετοχή των πλέον καλών αθλητών. Ευτυχώς για το άθλημα υπάρχει πληθώρα άξιων δρομέων βουνού που θεωρούμε ότι ωθούν τους υπόλοιπους προς τα μπροστά, προς την προπόνηση, την αγορά καλύτερων αξεσουάρ και τη συχνή συμμετοχή σε αγώνες ανά την Ελλάδα.

 

Έχουμε ακούσει το «δεν πληρώνω 15 ευρω για 12 χιλιόμετρα». Δυστυχώς ή ευτυχώς η σχέση προϊόντος και τιμής θα είναι αυτή που θα καθορίσει ως ένα βαθμό τη συνέχεια κάποιων αγώνων. Έχουμε δει ότι οι φίλοι δρομείς δεν διστάζουν να ταξιδέψουν ακόμα και 800 χιλιόμετρα για ένα ημιμαραθώνιο. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι η δίψα για το συμβολικό κεφάλαιο της εμπειρίας ενός ορεινού αγώνα είναι αρκετά υπολογίσιμη, ώστε να ξεπερνιούνται οι οικονομικές δυσκολίες της εποχής.  Βέβαια, οδηγούμαστε οι δρομείς σε επιλογή αγώνων καθώς όσο μεράκι και να έχεις, τα χρήματα για τον κάθε αγώνα είναι αρκετά. Από την άλλη μεριά, να αναφερθούμε και στο πλαφόν στον αριθμό των συμμετεχόντων ή τα κριτήρια αγώνω που δίνουν επιπλέον «πόντους» ποιότητας στους αγώνες που τα υιοθετούν.

 

Στα ποιοτικά χαρακτηριστικά εντάσσουμε, φυσικά, τον τόπο που διεξάγεται ο αγώνας. Μια νέα μορφή τουρισμού, ο αθλητικός τουρισμός, μπορεί να δώσει ανάσες στα καταπληκτικά μέρη της χώρας μας. Για παράδειγμα,  να αναφέρουμε το Ζαγόρι, τα Τζουμέρκα, τον Ταΰγετο. Ακόμα είναι πρόσφατη η προσπάθεια να οργανωθεί ένα κύπελλο στις Κυκλάδες, στο πιο σκληρό τερραιν που μπορούμε να έχουμε, κατά την άποψη μου. Η επιλογή από τους διοργανωτές των πλέον όμορφων σημείων για να περάσει η διαδρομή του αγώνα, οδηγεί τους αθλητές στην αναζήτηση και επανάληψη της εμπειρίας.

 

Η φιλοξενία των διοργανωτών, με το χαρακτηριστικό καλοπροαίρετο τρόπο, διαδίδεται από στόμα σε στόμα, την καλύτερη διαφήμιση για πολλούς και αυξάνει δραματικά τις συμμετοχές. Προσοχή! Δεν μιλάμε για δουλικότητα ή την ικανοποίηση τρελών απαιτήσεων αλλά την παροχή απλών πραγμάτων που μπορεί ακόμα και να μην κοστίζουν αλλά «ζεσταίνουν» τους συμμετέχοντες. Για παράδειγμα, χωρίς να έχω συμμετάσχει, εχω ακούσει πολύ καλά λόγια για τη φρέσκια διοργάνωση στο Καστόρι Λακωνίας.

 

Μιλώντας για φιλοξενία, η αποδοχή του αγώνα από τις τοπικές κοινότητες στην περιοχή του αγώνα είναι πολύ σημαντική. Το ζητούμενο είναι αν ισορροπεί η εθελοντική συμμετοχή με το δυνητικό-παράπλευρο κέρδος του χωριού ή της περιοχής ώστε και η τοπική κοινότητα να βοηθάει και να έχει και όφελος. Από προσωπική εμπειρία, θεωρώ ότι συνδέονται άμεσα οι καλοί αγώνες με την καλή διάθεση των ντόπιων.

 

Μια ακόμα παράμετρος είναι η ευρηματικότητα των διοργανωτών στις μικροπαροχές προς τους δρομείς. Φυσικά, η οικονομική κρίση δυσκόλεψε και μείωσε τα δωράκια των χορηγών αλλά αυτό θα πρέπει να αντισταθμιστεί. Ενα φτωχό start pack δεν αποθαρρύνει τους «σκληροπυρηνικούς» αλλά δεν γλυκαίνει κιόλας τους πιο ερασιτέχνες από έμας. Και λεω, για να αστειευτούμε και λίγο, ενα αυτοκολλητο του αγώνα, κανεις δεν το εχει σκεφτει;

 

Θα αναφέρουμε κάτι που ήδη συμβαίνει. Οι διοργανωτές ενισχύουν το πρόγραμμα τους με επιπλέον αγώνες, για παράδειγμα σκυταλοδρομίες, μινι πρωταθλήματα ή vertical και πολύ καλά κάνουν. Όταν ο αγώνας γίνεται φεστιβάλ ορεινού τρεξίματος μόνο να πάει μπροστά μπορεί και μην ξεχνάτε φεστιβαλ σημαίνει γιορτή. Ποιοτικά αυτό δίνει πόντους σε μια διοργάνωση καθώς ενισχύει το πρόγραμμα της και αποτυπώνει τη διάθεση για αλλαγές.

 

Καθώς οι ημερομηνίες μιας χρονιάς είναι δεδομένες και κάποιες παραδοσιακά «κλειστές», οι παράλληλοι αγώνες θα παραμείνουν μόνο αν γίνονται σε τοποθεσίες που έχουν μεγάλη απόσταση. Στις περιπτώσεις, όμως, που οι οργανωτικές επιτροπές έχουν χωριστεί στα δύο και διοργανώνουν παρόμοιους αγώνες στην ίδια περιοχή, θεωρούμε ότι θα οδηγήθει στην υποβάθμιση ο ένας από τους δύο αγώνες.

 

Τελειώνοντας να αναφέρω κάτι πολύ σημαντικό. Η υιοθέτηση του «οικολογικού αποτυπώματος» ενος αγώνα θα δώσει πολλά οφέλη στον εκάστοτε διοργανωτή. Ενα πεταμένο τζελακι στον Ενιπέα, είναι ντροπή για όλους μας.

 

Το ορεινό τρέξιμο στην αγωνιστική του μορφή, έχει πολύ μεγάλη δυναμική. Καταστήματα με προϊόντα υψηλής ποιότητας, χρονομέτρες με εργαλεία υψηλής τεχνολογίας, ομάδες φίλων, μετακινήσεις και διαμονές σε καταπληκτικά μέρη, διαδρομές παραδεισένιες. Ας βγούμε όλοι κερδισμένοι, ας είμαστε ποιοτικοί.

Σχόλια   

 
+7 -2 # ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 04-03-2016 16:27
Συνονόματε, με αφορμή το άρθρο, εξέφρασα την προσωπική μου άποψη για το τρεξιματικό γίγνεσθαι, τπτ άλλο.
Αναφέρω τα πράγματα όπως τα νιώθω, καυστικά μερικές φορές, αλλά έτσι αισθάνομαι, έτσι σκέφτομαι και λειτουργώ.
Αποδεκτό να διαφωνώ με αρκετούς (ίσως με τους περισσότερους) αλλά όπως αρμόζει σε μία δημόσια συζήτηση, πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις.
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
+12 -4 # ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 03-03-2016 23:46
Χαμηλή ποιότητα.
Τι σημαίνει χαμηλή ποιότητα?
Ότι δεν έχει τεχνικό μπλουζάκι στον τερματισμό? (αν θες μπλουζάκι πας σε μαγαζί και το αγοράζεις στα μέτρα σου)
Δεν έχει δωροθέτες πολυτελών καταστημάτων? (Σε κάποιους αγώνες πετάνε και τα δωράκια σαν την ανθοδέσμη της νύφης και μαλλιοτραβιούντ αι οι πολιτισμένοι δρομείς (τρέχοντας γίνομαι καλύτερος άνθρωπος) να τα αρπάξουν.
Δεν έχει ηλεκτρονική χρονομέτρηση? (και σου κλέψουν το δευτερόλεπτο αντίδρασης από τον κλασσικό χρονομέτρη)
Δεν έχει τα μεγάφωνα και το χορευτικό? (καθόσον δεν πρόλαβες να πας Χριστοδουλόπουλ ο στην Εθνική)

Χαμηλή ποιότητα είναι να μην ανταποκρίθηκε η προκήρυξη του αγώνα στις υποχρεώσεις της και η απουσία μέτρων ασφαλείας.
Όταν η προκήρυξη του αγώνα αναφέρει πχ ότι δε διαθέτει ισοτονικά, μπάρες και τζελάκια είναι απαράδεκτο να ακούς μετέπειτα στα σχόλια για την προχειρότητα του αγώνα εν απουσία των παραπάνω.
Προχειρότητα είναι η μη σωστή σήμανση δρομολογίου, οι λανθασμένες χιλιομετρικές ταμπέλες και η παντελής έλλειψη γνώσης της διαδρομής από τους εθελοντές στους σταθμούς.

Τώρα αν οι παράμετροι, όπως ότι το μετάλλιο είναι "βαρύτιμο" και κύπελλα έχουμε σε ηλικιακές κατηγορίες ανά 3 έτη για να πάρουν όλοι (ικανοποιώντας την ανθρώπινη ματαιοδοξία) είναι ικανοί για να αποδώσουν "ποιότητα" σε έναν αγώνα πάμε σε προχωρημένα στάδια αποσύνθεσης του αθλήματος.

Δια ταύτα, ο καθείς επιλέγει ΠΟΥ θα τρέξει, ΠΟΣΑ είναι διατειθέμενος να πληρώσει και σχολιάζει στο τέλος.

ΥΓ: Για τον αρθρογράφο.
Άρη, αυτό με τα Bold τι το ήθελες?
"Ευτυχώς για το άθλημα υπάρχει πληθώρα άξιων δρομέων βουνού που θεωρούμε ότι ωθούν τους υπόλοιπους προς τα μπροστά, προς την προπόνηση, την αγορά καλύτερων αξεσουάρ και τη συχνή συμμετοχή σε αγώνες ανά την Ελλάδα"
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
+6 -1 # Χρήστος Κατσιρόπουλος 04-03-2016 09:41
Παραθέτοντας kanivallos:
Χαμηλή ποιότητα.
Τι σημαίνει χαμηλή ποιότητα?
Ότι δεν έχει τεχνικό μπλουζάκι στον τερματισμό? (αν θες μπλουζάκι πας σε μαγαζί και το αγοράζεις στα μέτρα σου)
Δεν έχει δωροθέτες πολυτελών καταστημάτων? (Σε κάποιους αγώνες πετάνε και τα δωράκια σαν την ανθοδέσμη της νύφης και μαλλιοτραβιούνται οι πολιτισμένοι δρομείς (τρέχοντας γίνομαι καλύτερος άνθρωπος) να τα αρπάξουν.
Δεν έχει ηλεκτρονική χρονομέτρηση? (και σου κλέψουν το δευτερόλεπτο αντίδρασης από τον κλασσικό χρονομέτρη)
Δεν έχει τα μεγάφωνα και το χορευτικό? (καθόσον δεν πρόλαβες να πας Χριστοδουλόπουλο στην Εθνική)

Χαμηλή ποιότητα είναι να μην ανταποκρίθηκε η προκήρυξη του αγώνα στις υποχρεώσεις της και η απουσία μέτρων ασφαλείας.
Όταν η προκήρυξη του αγώνα αναφέρει πχ ότι δε διαθέτει ισοτονικά, μπάρες και τζελάκια είναι απαράδεκτο να ακούς μετέπειτα στα σχόλια για την προχειρότητα του αγώνα εν απουσία των παραπάνω.
Προχειρότητα είναι η μη σωστή σήμανση δρομολογίου, οι λανθασμένες χιλιομετρικές ταμπέλες και η παντελής έλλειψη γνώσης της διαδρομής από τους εθελοντές στους σταθμούς.

Τώρα αν οι παράμετροι, όπως ότι το μετάλλιο είναι "βαρύτιμο" και κύπελλα έχουμε σε ηλικιακές κατηγορίες ανά 3 έτη για να πάρουν όλοι (ικανοποιώντας την ανθρώπινη ματαιοδοξία) είναι ικανοί για να αποδώσουν "ποιότητα" σε έναν αγώνα πάμε σε προχωρημένα στάδια αποσύνθεσης του αθλήματος.

Δια ταύτα, ο καθείς επιλέγει ΠΟΥ θα τρέξει, ΠΟΣΑ είναι διατειθέμενος να πληρώσει και σχολιάζει στο τέλος.

ΥΓ: Για τον αρθρογράφο.
Άρη, αυτό με τα Bold τι το ήθελες?
"Ευτυχώς για το άθλημα υπάρχει πληθώρα άξιων δρομέων βουνού που θεωρούμε ότι ωθούν τους υπόλοιπους προς τα μπροστά, προς την προπόνηση, την αγορά καλύτερων αξεσουάρ και τη συχνή συμμετοχή σε αγώνες ανά την Ελλάδα"


Αν σχολιάζεις το χαμηλή ποιότητα γενικά σαν ένα γενικό σχόλιο, σου ζητώ εκ των προτέρων συγνώμη για την απάντηση μου στο post σου. Αν σχολιάζεις το 'χαμηλή ποιότητα' που έγραψα στο δικό μου post, είναι ηλίου φαεινότερο ότι ακόμα και αυτά που σχεδόν ειρωνικά αναφέρεις σαν ποιότητα, για κάποιους (όχι πάντως για εμένα....) αποτελούν ποιότητα. Οπότε ας μην αναλύσουμε το θέμα αυτό εδώ, γιατί η ποιότητα ενός αγώνα είναι φοφερά πολυδιάστατο και αρκετά υποοκειμενικό θέμα, και φυσικά επουδενεί δεν μπορεί να περιοριστεί στα λίγα μου ανέφερες εσύ σαν 'ποιότητα'.
Ας κρατήσουμε το δια ταύτα σου με το οποίο συμφωνώ, ότι "ο καθείς επιλέγει ΠΟΥ θα τρέξει, ΠΟΣΑ είναι διατειθέμενος να πληρώσει..." και ας λειτουργήσουμε ανάλογα.

Χρήστος
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 
 
+11 0 # Χρήστος Κατσιρόπουλος 03-03-2016 20:25
Πολυ ευστοχο αρθρο!Συμφωνω και επαυξανω....
Δυστυχως, εκτος απο αγωνες 'κομητες' που εμφανιζονται εν μια νυκτι και εξαφανιζονται αποτομα, βλεπουμε την πλειοψηφια των αγωνων να αυξανουν το κοστος συμμετοχης χωρις αντιστοιχο αυξητικο αποτελεσμα στις παροχες....
Μενει να δουμε ποιος θα επιβιωσει...Ο παραγοντας 'value for money' θα παιξει καθοριστικο ρολο κατα την γνωμη μου, αφου μονη της η υψηλη ποιοτητα με υψηλο κοστος ή μονο του το χαμηλο κοστος με χαμηλη ποιοτητα δεν θα αρκουν...Εχω πικρες εμπειριες απο αμφοτερα παραδειγματα....
Και αν θελουμε να παραδειγματιζομ αστε μεγαλες διοργανωσεις του εξωτερικου,θα πρεπει να το κανουμε σε ολα τα επιπεδα και οχι μονο στο κοστος συμμετοχης.....
Στο χερι μας ειναι να αναδειξουμε τους καλυτερους....
Με δρομικες ευχες για καλους αγωνες,
Χρηστος Κατσιροπουλος
Απάντηση | Απάντηση με παράθεση | Παράθεση
 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΧΟΛΙΑ

  • Western States Endurance Run 2018!

    Μάνος Κυριακάκης, 11/07/2018 18:11
    Μπραβο ρε Χαρη ! ωραιος, μας ταξιδεψες και μας εκανες να ζηλεψουμε ! Ευχαριστουμε.
     
  • Επικές στιγμές και ρεκόρ στον 7ο Faethon Olympus ...

    Χρήστος Κατσιρόπουλος, 11/07/2018 09:40
    Πολύ όμορφος αγώνας σε μία πλευρά του Ολύμπου διαφορετική από τις υπόλοιπες. Συγχαρητήρια στην διοργάνωση, και του χρόνου! Ακούστηκε από δρομείς που έτρεξαν τον αγώνα ότι η διαδρομή του FOM ήταν λίγο διαφορετική από τις άλλες χρονιές, υποθέτω λόγω κ ...

    Ολόκληρο...

     
  • Που πήγε η μαγεία;

    Χαρα Λειβαδιτη, 06/07/2018 12:25
    Ευχομαι να ξαναγυρίσεις στον ολυμπο χωρις αγχος και χρονους να τρεχουν την επομενη φορα και να απολαυσεις κάθε εικονα και αρωμα του βουνου ! και φωτογραφιες !πολλες φωτογραφιες ! Συγχαρητηρια για τον αθλο σου #Χαρα Λειβαδιτη
     
  • Salewa Olympus Mythical Trail: Πλησιάζει η ώρα το ...

    Τάκης Τσογκαράκης, 02/07/2018 07:54
    Γειά σου ρε Δημήτρη! Ο Μύθικαλ του 2012, ο 1ος που διοργανώθηκε και βέβαια θα μου μείνει αξέχαστος. Δεν ξεχνιούνται εύκολα αυτές οι στιγμές, αυτές οι εμπειρίες!
     
  • 10.000 χιλιόμετρα για 100 μίλια – Συνέντευξη με τ ...

    Δημήτρης Τρουπής, 15/06/2018 15:11
    Καλησπέρα Δημήτρη, Το χρονικό όριο είναι στις 30 ώρες. Κομβικό σημείο είναι επίσης οι 24 ώρες αφού εκεί αλλάζει και το χρώμα του buckle που παίρνει ο αθλητής που τερματίζει...(α σημένιο κάτω από τις 24, χάλκινο από 24 - 30) ... ;-)

FOLLOW US

Facebook Twitter YouTube RSS Flickr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Mozart100 2018: Φεστιβάλ Trail Running στην π…

Mozart100 2018: Φεστιβάλ Trail Running στην πόλη των Φεστιβάλ Κλασσικής Μουσικής!

To Advendure ήταν παρόν και φέτος στον Mozart100, προσκεκλημένο από την Διοργάνωση και ως επίσημος χορηγός επικοινωνίας του Ultra Trail World Tour. Πρόκειται για ένα φεστ...

Advendure © 2001-2018

Είσοδος or Εγγραφή

Εγγραφή

User Registration